niedziela, czerwca 11, 2023

"Wnętrza zwierząt. Sprawdź, co kryje się w ich ciałach"

Od zawsze fascynował mnie świat zwierząt. Jak byłam mała to kolekcjonowałam album ze zwierzątami. Przeglądałam, oglądałam ilustracje, z czasem czytałam ciekawostki. 



Jakie było Twoje hobby w dzieciństwie?

Wnętrza zwierząt  Barbary Taylor i Margaux Carpentier Wydawnictwo Kropka to jedna z lepszych książek, które miałam w ręku o zwierzętach. Mały czytelnik zagląda do ciała zwierząt zarowno kręgowców, jak i bezkręgowców. Ma okazję przeczytać wiele ciekawostek, o których nie zawsze dowie sie w przedszkolu, czy w szkole, np:

  • węże słyszą, mimo, że nie mają uszu zewnętrznych;
  • wielbłądy mają trzecią powiekę, zwaną migotką;
  • ośmiornica ma trzy serca;
  • krowa posiada cztery żołądki;
  • jaja strusia są największe ze wszystkich ptaków;
  • krokodyle połykają kamyki i inne twarde przedmioty, które pomagają im w trawieniu.


Podoba mi się też to, że w książce są opisy i charakterystyka poszczególnych organów oraz ich znaczenie dla organizmu zwierzęcia np. mięśnie i poruszanie się, szkielet, płuca i oddychanie, mózg i zmysły, serce i krew. Najbardziej fascynujące są niezwykłe narządy zwierząt, które pomagają im przetrwać w różnych środowiskach. 




Dla mnie ta książka jest urzekająca, a w niej zachwyca mnie wszystko. Oko przyciagją kolory, treść, ciekawostki. Idealna książka dla przedszkolaków oraz uczniów w edukacji wczesnoszkolnej do samodzielnego oglądania i czytania. Będzie też ciekawym uzupełnieniem zajęć edukacyjnych o przyrodzie i nauce o zwierzętach. Zabierz ją na wycieczkę, wyprawę do lasu, łąkę, parku, zoo, aby teoria spotkała się z praktyką!
Zdecydowanie najpiękniejsza, atrakcyjna, oryginalna książka popularnonaukowa dla dzieci! 




Podstawowe informacje

Tytuł: Wnętrza zwierząt. Sprawdź, co kryje się w ich ciałach
Autorka: Barbara Taylor
Ilustratorka: Margaux Carpentier
Wydawnictwo Kropka
Wiek: 6+
Cena okładkowa: 54,90 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © bluefingersbywiola , Blogger