środa, maja 13, 2020

Rodzina (fiszki, karty pracy- do pobrania)


Wkrótce obchodzimy Dzień Matki i Dzień Ojca. W szkole jednak proponuję, aby świętować Dzień Rodziny. Jest to święto uniwersalne. Nie wywołamy złych emocji, gdy któreś dziecko np. straciło już jednego z  rodziców. 

Wydaje mi się, że jest to dobry moment w ciągu roku szkolnego, aby porozmawiać o rodzinie. 
W związku z tym, przygotowałam kilka kart pracy dla różnej grupy wiekowej.



Jeśli skorzystają Państwo z moich propozycji, proszę o komentarz lub polubienie posta na FACEBOOKU


FISZKI 
Fiszki szczególnie przydatne są w przedszkolu i klasach wczesnoszkolnych. Polecam zalaminować, wtedy będą służyły na dłużej :)





Pomysły na pracę z fiszkami:
- prezentacja obrazków i ich nazywanie, 
- zasłanianie wybranych obrazków - której karty brakuje?
- znajdowanie ukrytych kart w sali, 
- dzieci losują wybraną kartę i opowiadają o wybranej osobie. 

KARTY PRACY

1. Nazywanie członków rodziny. Utrwalanie nazw. Łączenie nazw z obrazkami. Zapisywanie członków rodziny.




2. Puzzle obrazkowe. Doskonalenie czytania.




3. Narysuj rodzinę. 
Proponuję, aby dzieci narysowały rodzinę. Dzięki takiemu sformułowaniu polecenia, dzieci mogą, ale nie muszą narysować swojej rodziny. Taki rysunek może też mieć wartość diagnozującą. Warto taki rysunek omówić: "Opisz mi rodzinę, którą narysowałeś".


4. Kolorowanki.




5. Narysuj swoje drzewo genealogiczne. Przygotowałam różne opcje drzewa, w zależności od wielkości rodziny.




6. Wykreślanka w dwóch wariantach.





7. Karta pracy "Moi rodzinny bohaterowie". Myślę, że jest to atrakcyjny pomysł jako dodatek do laurki na Dzień Matki czy Ojca.





8. Tematyka rodziny jest dobrym momentem, aby dziecko zobaczyło siebie jako część rodziny. Proponuję kartę pracy "Wszystko o mnie", w której dziecko poznaje siebie i utożsamia się ze swoją rodziną.




Mam nadzieję, że karty pracy okażą się dla Was przydatne :) Jeśli nie obserwujesz mnie jeszcze na Facebooku to zachęcam! Dzięki temu nie ominie Cię żadne post czy wpis na blogu :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © bluefingersbywiola , Blogger