niedziela, maja 03, 2020

Zawody- profesje ludzi (film, karty pracy- do pobrania)

Zawody jest to bardzo ciekawy temat dla dzieci. Nie dość, że poznają specyfikę danej profesji, to jeszcze robią pierwsze rozeznanie w świecie dorosłych. Niektóre dziecięce marzenia o ich wymarzonym zawodzie tworzą się właśnie w wieku przedszkolnym, wczesnoszkolnym. 

Tematyka zawodów jest bardzo wdzięcznym tematem, gdyż dzięki niej możemy:
- rozwijać zainteresowania uczniów, 
-  doskonalić słownictwo, 
- doskonalić motorykę małą, dużą, 
- ćwiczyć umiejętności matematyczne, polonistyczne, przyrodnicze, społeczne,
-itd. 

W ramach tematu o zawodach przygotowałam filmik, karty pracy, flashcards. Te pomoce dydaktyczne wydają mi się odpowiednie głównie dla klas 1-3. Natomiast myślę, że nauczyciel przedszkola znajdzie i coś dla siebie ;)
Zamieszczam przykładowe zdjęcia, pobranie materiałów w formie PDF na końcu posta. 

Film


Zachęcam Was do subskrypcji mojego kanału YOUTUBE, aby nie pominąć żadnego filmu :) 

Flashcards

Przygotowałam 20 kart z ilustracjami i napisami. 





Karty pracy

Możecie zauważyć, że przygotowałam różne karty pracy o różnym poziomie trudności. Znajdą się wśród nich wykreślanki, krzyżówki, labirynty, zagadki, karty pracy na podstawie wiersza, i wiele innych. Na bieżąco będę karty uzupełniała :) 
Także warto czasami tutaj wrócić i zobaczyć, czy jest już coś nowego :) 
Poniżej kilka przykładów :) 















W ramach tej karty pracy, zachęcam szczególnie, aby to dziecko odrysowało na kartonie swoją dłoń, wycięło i ozdobiło paznokcie. Jeszcze lepsza zabawa, gdy może to zrobić prawdziwymi lakierami do paznokci mamy ;) (ale tutaj takie lakiery, tylko i wyłącznie dla dzieci w wieku szkolnym!)




Mam nadzieję, że karty będą dla Was przydatne. Jeżeli skorzystasz, napisz komentarz lub polub mnie na FACEBOOKU :)

LINK DO MATERIAŁÓW PDF: KARTY PRACY PDF 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © bluefingersbywiola , Blogger