środa, października 12, 2022

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne - przykładowy program pracy

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne to zajęcia organizowane w ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej dla uczniów z orzeczeniem lub opinią (jeśli takowe zajęcia zostały zalecone przez poradnię) lub na wniosek wychowawcy, nauczycieli uczących dziecko, rodziców lub pełnoletniego ucznia.



Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne - organizuje się dla uczniów mających trudności w nawiązywaniu  relacji w grupie rówieśniczej i prawidłowej komunikacji z rówieśnikami, nauczycielami i innymi dorosłymi, prezentujących zachowania utrudniające realizację zadań rozwojowych odpowiednich dla danego etapu rozwoju dziecka.

Liczba uczestników zajęć wynosi do 10 uczniów.

Według § 17 ust. 1 rozporządzenia MEN z 9 sierpnia 2017 r., zajęcia specjalistyczne, w tym rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne prowadzą:

  • nauczyciele,
  • wychowawcy grup wychowawczych,
  • specjaliści posiadający kwalifikacje odpowiednie do rodzaju zajęć.
Zajęcia te więc może prowadzić również pedagog szkolny, specjalny i psycholog szkolny. 

Żaden przepis nie reguluje, jakie studia należy ukończyć, aby móc prowadzić takie zajęcia, w rozporządzeniu napisane jest po prostu, że są to spejaaliści organizujący pomoc psychologiczno- pedagogiczną. 

W dzisiejszym artykule chcę podzielić się z Wami przykładowym programem, który sama będę realizować w szkole podstawowej. 
Mam nadzieję, że przyda się Wam i będzie inspiracją do stworzenia swojego programu. 

Dajcie znać jeśli chcecie, przykładowe scenariusze, które będę realizowała z moimi uczniami podczas zajęć. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © bluefingersbywiola , Blogger