Lodłamacze w kontekście pracy z grupą to ciekawe gry, zabawy, które będą integrowały grupę, budowały bezpieczeństwo i atmosferę na zajęciach i po prostu będą świetną zabawą.
Jak często korzystacie z lodołamaczy podczas zajęć? Masz jakieś swoje ulubione gry i zabawy integrujące grupę?
Poniżej kilka propozycji ode mnie. Życzę udanej zabawy!
Tratwa
Dwie prawdy, jedno kłamstwo
Każdy z uczestników mówi 3 zdania o sobie, 2 zdania prawdziwe, jedno fałszywe. Reszta uczestników zgaduje, które z nich jest fałszywe.
Gra z papierem toaletowym
Lista urodzin
Uczestnicy mają ustawić się według kolejności dnia i miesiąca urodzin. Nie mogą jednak mówić. Mogą porozumiewać się językiem gestów i działań. Wiek i rok urodzenia
nie jest istotny, skupiamy się na miesiącu i dniu.
Poznaj kto to
Uczestnicy zapisują na kartkach po jednej ze swoich cech. Mogą to być takie cechy
jak: wygląd, charakter, zainteresowania, ulubiony sport czy kolor, ulubiona zupa, posiadane zwierzątko domowe, itp. Następnie wszystkie kartki trafiają do jednego miejsca. Teraz możemy wybrać kilka wariantów tej gry:
1. Dajemy uczestnikom 5 minut (czas zależy od liczby graczy) na dowiedzenie się
jak najwięcej o innych. Następnie każdy uczestnik losuje kartkę (i jeśli nie wylosował swojej) to musi zgadnąć kto jest na niej opisany.
2. Nauczyciel losuje kartki, a uczestnicy muszą próbować zgadnąć kto kryje się za
wylosowanym opisem. W tym wariancie również można dać graczom chwilę
na poznanie swoich kolegów i koleżanki z klasy.
Nazwij tę melodię
Zabawa polegająca na znanym teleturnieju "Jaka to melodia?". Możemy wykorzystać nagrane utwory muzyczne, lub każdy uczestnik wystukuję, nuci, gwiżdże a pozostali uczestnicy zgadują co to za utwór.
Śmieszna a zarazem bardzo integrująca zabawa. Muzyka w końcu łączy ludzi :)
Imię wstecz
Każdy uczestnikzapisuje swoje imię na kartce od tyłu, składa i wkłada do miski, koszyczka.. Gdy wszystkie kartki zostaną zebrane, kolejno każdy wyciąga i czyta imię wstecz. Ktokolwiek z grupy odgadnieimię swojego kolegi/ koleżanki zdobywa punkt, a ten, kto ma najwięcej punktów na końcu, wygrywa.
Galeria szybkich portretów
Każdemu członkowi grupy zostanie losowo przydzielona inna osoba do narysowanie portretu w ciągu kilku minut.
Można to zrobić w dwóch wersjach:
- jawnej, osoba rysowana wie, kto ją rysuje
- ukrytej, czyli po skończonym rysunku, grupa zgaduje, kogo narysowała dana osoba.
Który z powyższych propozycji spodobała Ci się najbardziej?
Wow! świetne! Wszystkie bardzo ciekawe.!
OdpowiedzUsuńFantastyczne lodołamacze!!! Na pewno wykorzystam podczas zajęć 👏👏👏
OdpowiedzUsuń