sobota, lipca 01, 2023

"Mózg! Co w glowie siedzi" czyli książka popularnonaukowa dla najmłodszych

Od zawsze jestem zafascynowana mózgiem. W liceum miałam nawet pomysł, by rozpocząć studia kognitywistyczne. Niestety ukończyłam inne studia, ale dzięki temu jestem w tym miejscu, w którym jestem i mogę pokazywać ciekawe i fascynujące książki dla dzieci i nie tylko!



Mózg! Co w głowie siedzi to nowość Wydawnictwa Papilon napisana przez Annę Czerwińską- Rydel. Jest to książka popularnonaukowa dla dzieci, która powiększa ciekawość światem, a konkretnie tematyką mózgu i układu nerwowego. 

Książkę przeczytałam z zapartym tchem, dlatego, że znajdują się w niej informacje takie, których uczyłam się na biologii, a później na studiach. Jednak niech treść Cię nie zmyli, jest naprawdę napisana w przystępny sposób, adekwatny dla poziomu rozwojowego dzieci. Istotne jest też to, że książka wydana jest w formie kartonikowej, bardzo solidna, myślę, że przejdzie testy najbardziej zapalonego, małego czytelnika. 

fragment książki


Bohaterami książki jest Profesor Mądralski i Kogut Piejak, którzy na każdej stronicy publikacji zwiększają wiedzę dotyczą mózgu i procesów w nim zachodzącym. W książce znajdziesz informacje o:

  • mózgach różnych zwierząt, 
  • budowie mózgu,
  • budowie układu nerwowego, 
  • funkcjach poznawczych takich jak pamięć, myślenie, uwaga,
  • innych funkcjach mózgu takich jak komunikacja, zmysły, emocje, sen,
  • zdrowej diecie dla układu nerwowego.
fragment książki


Bardzo podoba mi się to, że wiedza przekazana jest w naukowy sposób, ale przeformuowana na język adekwatny do wieku dzieci. Oprócz tego treści przeplatane są również ćwiczeniami, zadaniami takimi jak ćwiczenie pamięci, rozwijanie zmysłów (smaku, węchu, dotyku), taniec, nauka nowej umiejętności. Takie angażujące ćwiczenia pobudzają pracę mózgu, ale też motywują do czytania, co sprawia, że książka jest też aktywnościową.

fragment książki


Idealna książka dla każdego małego czytelnika, bo przecież każdy z nas powinien wiedzieć o rozwoju naszego mózgu, ale też jak o niego dbać! Nie ma nic lepszego dla rozwijania potencjału naszego układu nerwowego jak czytanie i nauka nowych umiejętności :)

Polecam!

fragment książki


Podstawowe informacje

Tytuł: Mózg! Co w głowie siedzi

Autorka: Anna Czerwińska- Rydel

Ilustracje: Anna Gensler

Wydawnictwo Papilon

Wiek: 3+

Cena okładkowa: 49,90 zł

Tu kupisz!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © bluefingersbywiola , Blogger