wtorek, grudnia 20, 2022

"Opowieści Dziadka Profesora" - wszystko o roślinach

Czy wiesz, że na drzewach rośnie chleb? A jabłoń wcale nie jest polskim produktem, ale azjatyckim! Wiesz, że imbir i kakao są darami od boga! Albo, że szafran, wanilia i kardamon są trzema najdroższymi przyprawami na świecie! A kawa....

Gdybyśmy obejrzeli się wokół, wszędzie otaczają nas rośliny. Z roślin m.in. tworzony jest cukier, czekolada, pyszna pizza, chleb. Rośliny towarzyszą nam podczas każdego posiłku. Można wymienić rośliny lecznicze, kosmetyczne, uprawne... Istnieją również takie, które służą do farbowania ubrań, robienia makijażu, a nawet do malowania obrazów!

Mam nadzieję, że zaciekawiłam Was tematem, gdyż chce Wam zaprezentować w mojej opinii, jedną z lepszych książek popularnonaukowych dla dzieci. 

Opowieści Dziadka Profesora to dzieło Telmo Pievani, Andrea Vico i na polskim rynku wydane przez Wydawnictwo Levyz.



Autorzy przekonują, że rośliny zmianiły bieg historii, pomagały nam w doskonaleniu węchu, smaku, dotyku, wzroku. Stanowią niezaprzeczalnie źródło naszego życia. 

Giulia wraz z Dziadkiem wybrała się na słynny targ we Włoszech,  Marcato Grande. Poznaje tam rośliny z różnych krajów, dowiaduje się wiele ciekawostek, bo za każdą rośliną kryje się niesamowita historia. Jestem zaskoczona, jak wiele jeszcze nie wiem o roślinach! Podoba mi się sposób narracji, ilustracje, wiedza. A najbardziej mnie zaskoczyły mnie przepisy kulinarne z różnych zakątków świata. 



Książka sposoba się każdemu ciekawemu świata dziecku, doskonała lektura też dla dorosłych! Może być doskonałym urozmaiceniem lekcji przyrody czy biologii. 

Jak dużo wiesz o roślinach? Interesuję Cię ten temat?


Podstawowe informacje

Tytuł: Opowieści Dziadka Profesora

Autor: Telmo Pievani, Andrea Vico

Wydawnictwo Levyz

Wiek: 8+

Cena: 84 zł


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © bluefingersbywiola , Blogger