piątek, marca 24, 2023

"Traktorek jest dzielny" - o radzeniu sobie z lękiem

Jako dziecko byłam bardzo lękliwa. Bałam się latających much, kury (do teraz się ich boję), wysokości. Należałam też do dzieci nieśmiałych, bardzo wycofanych, szczególnie przy pierwszym kontakcie. 


Książka Traktorek jest dzielny okazała się być bliska mojemu sercu, bo podobnie jak tytułowy bohater w dzieciństwie bałam się.

Ta pozycja dla najmłodszych właśnie jest o tym, jak pokonywać lęk, jak odnaleźć w sobie siłę, by walczyć ze swoimi słabościami. 

Traktorek wraz z tatą wyruszają na stromą górkę, by z niej zjechać. Nie jest to jednak bardzo prosta sprawa, dla małego Traktorka, bo dzieje się to  w czasie ulewy. Powoduje to, że grunt jest grząski i jest słaba widoczność. Traktorek zaczyna się bać, z nerwów, aż jego silnik zaczął głośniej pracować. Mimo zachęt taty, Traktorek chowa się w stodole i nie chce z niej wyjechać... Jak myślisz, czy uda mu się pokonać strach? Podpowiem tylko, że Traktorek okaże się bohaterem!

Jest to ciepła, urocza historia pokazująca, że strach ma tylko wielkie oczy i że wśród najbliższych przyjaciół wszystko może się udać. Dzięki tej książce możesz porozmawiać z dzieckiem o odwadze, o lęku, o tym czym jest pewność siebie. Książka też jest idealna dla dzieci, którzy uwielbiają pojazdy, a przede wszystkim traktory. 



Na uwagę też zasługują ilustracje. Bardzo estetyczne, przykuwają oko. Z pewnością zainteresują każdego małego czytelnika. 

Książkę otrzymałam do recenzji od Wydawnictwa Papilon. Dziękuję!

Podstawowe informacje

Tytuł: Traktorek jest dzielny

Autorzy: Natalie Quintart, Philippe Goossens

Wydawnictwo Papilon

Wiek: 2+

Cena okłądkowa: 39,90 zł

TU KUPISZ!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © bluefingersbywiola , Blogger