niedziela, kwietnia 07, 2024

Narzędzie do psychoedukacji "Na tropie podejrzanych zachowań"

Trudne zachowania mogą odnosić się do różnych rodzajów niepożądanych lub problematycznych zachowań, które mogą występować u osób w różnym wieku i sytuacjach życiowych. Mogą to być zachowania emocjonalne, społeczne, czy nawet fizyczne, które są uważane za nieodpowiednie, trudne do kontrolowania lub powodujące problemy dla jednostki lub innych osób wokół niej.



Przykłady trudnych zachowań mogą obejmować agresję fizyczną lub werbalną, nadmierną niepokojenie się, kłamstwa, niewłaściwe reakcje na frustrację, brak umiejętności radzenia sobie z emocjami, uzależnienia od substancji, kradzieże, zaniedbywanie obowiązków szkolnych lub domowych, czy też zachowania autodestrukcyjne. Czy trzeba rozmawiać z dziećmi o trudnych zachowaniach? TAK! Poprzez uczenie się o różnych rodzajach trudnych zachowań, dzieci mogą rozwijać umiejętności radzenia sobie, empatii i rozumienia innych, a także poszerzać swoją wiedzę na temat zdrowia psychicznego. Ponadto pozwala  pomóc młodym ludziom radzić sobie z trudnościami emocjonalnymi, społecznymi i behawioralnymi. 



Jedna z nowości Gdańskiego Wydawnictwa Psychologicznego dla dzieci jest narzędziem do psychoedukacji właśnie w kontekście trudnego zachowania. 

Na tropie podejrzanych zachowań Artura Gębki to fascynująca książka wgłąb ludzkiego zachowania. Autor zabiera czytelników w niezwykłą podróż po tajemniczych zakamarkach ludzkich umysłów, pomagając im zrozumieć, jakie sygnały i znaki mogą świadczyć o potencjalnych nieprawidłowościach w zachowaniu ludzi. 



Książka jest napisana w sposób przystępny i zrozumiały dla młodszych czytelników, unikając jednocześnie złożonych terminów z dziedziny psychologii. Wykorzystuje ciekawe historie i przykłady, które angażują czytelników, zachęcając ich do refleksji nad różnymi aspektami ludzkiego zachowania. 

Jednym z największych atutów tej książki jest jej praktyczny charakter. Autor nie tylko opisuje różne rodzaje podejrzanych zachowań, czyli takich które są ryzykowne lub szkodliwe dla danej osoby lub jej otoczenia, ale także podpowiada, jak można odpowiednio zareagować w przypadku ich zaobserwowania. Dzięki temu czytelnicy nie tylko zdobywają wiedzę, ale także uczą się umiejętności spostrzegawczości i empatii. 



Książka posiada ponad 90 ćwiczeń, które ułatwiają uczenie się podejrzanych zachowań takich obrażanie, wyśmiewanie innych, autoagresywnych, agresywnych, unikowych, związanych z łamaniem zasad czy których trudno jest regulować. Ćwiczenia są atrakcyjne dla uczniów, sprzyjają dyskusji, analizowania zachowania. 

Bardzo podoba mi się to, że wśród ćwiczeń znajduje się kilka słów dla rodziców, którzy również mogą przemyśleć i analizować swoje zachowanie. Sprzyja to znalezieniu przycz-yny zachowania ryzykownego u dziecka. Wiele zachowań dzieci pojawia się przez modelowanie osób dorosłych. Takie podeście wieloaspektowe jest niezwykle wartościowe, ukazujące, że nic nie jest zero-jedynkowe i że nasze zachowania nie biorą się znikąd. 

Rekomenduję to narzędzie do gabinetu szkolnych specjalistów: pedagogów szkolnego i specjalnego, psychologa do pracy z uczniami klas 3- 7 w ramach porad i konsultacji indywidualnych. Niektóre ćwiczenia sprawdzą się również w pracy grupowej w ramach na przykład zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno- społeczne,  czy zajęć z wychowawcą. 



Bardzo podoba mi się ta pozycja, jest dobrze przemyślana, ćwiczenia są atrakcyjne dla młodych czytelników. Autor nie ocenia, nie poucza a pokazuje, w jaki sposób można sobie konstruktywnie radzić z problemami. Ukazuje, że każde zachowania ma swoją przyczynę, co pozwala lepiej zrozumieć problem i znaleźć sposób jego rozwiązania. 


Podstawowe informacje

Tytuł: Na tropie podejrzanych zachowań

Autor: Artur Gębka

Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne

Wiek: 9-13

Cena okładkowa: 49,90zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © bluefingersbywiola , Blogger