Przygotowując dokumentacje związaną z podsumowaniem roku szkolnego, pomyślałam, że na blogu nie odniosłam się jeszcze do ważnego dokumentu, który powinien sporządzany być wraz z Wielospecjalistyczną Oceną Poziomu Funkcjonowania Ucznia. Mowa tu oczywiście o Ocenie Efektywności Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej udzielanej uczniowi.
Ocena Efektywności Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej
1. Co to jest?
Sporządzenie takiego dokuemntu jest obowiązkiem każdego nauczyciela, wychowawcy, specjalisty, który organizuje pomoc psychologiczno- pedagogiczną w szkole, czy to w przedszkolu. Mówi o tym § 20 ust. 9 rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno- -pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (t.j. Dz. U. z dnia 22 lipca 2020 r., poz. 1280).
W wymienionym dokumencie możecie znaleźć między innymi taki paragraf:
9. Nauczyciele, wychowawcy grup wychowawczych i specjaliści udzielający pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniowi w formach, o których mowa w § 6 ust. 1 pkt 1–3, ust. 2 pkt 1–7, ust. 3 pkt 1–4 oraz ust. 4 pkt 1, oceniają efektywność udzielonej pomocy i formułują wnioski dotyczące dalszych działań mających na celu poprawę funkcjonowania ucznia.
Jak widzicie, w rozporządzeniu nie uwzględniono konkretnie, jak taki dokument powinien wyglądać. Wiemy natomiast, że powienien zawierać ocenę dotychczasowych działań, sporządzonych celów oraz wnioski/ zalecenia do dalszej pracy z uczniem.
2. Dla kogo?
Dokument ten powinien być sporządzony dla każdego ucznia, który w placówce został objęty pomocą psychologiczno- pedagogiczną.
Jeśli nie pamiętasz, jakie są to zajęcia, zapraszam o tutaj: Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych w celu przypomnienia :)
3. WOPFU a OEPPP
Ocena efektywności PPP może być uwzględniona w Wielospecjalistycznej Ocenie Poziomu Funkcjonowania Ucznia (oczywiście dla uczniów z orzeczeniem o kształceniu specjalnym). O WOPFu poczytacie tutaj: Wielospecjalistyczna Ocena Poziomu Funkcjonowania Ucznia. W linku znajdziecie rónież przykład takiego dokumentu.
Oceny efektywności możecie jednak również dokonać w osobnym dokumencie.
Przykład takiego dokumentu znajdziecie tutaj: Przykład OEPPP (do edycji). Oczywiście może on mieć inną formę. Po prostu lubię tabelki :)
Dzisiaj tak skrótowo :) Jeżeli macie jakieś pytania, zachęcam do kontaktu. Dawajcie znać, jeśli skorzystacie z udostępnionego dokumentu :)
czy OEPPP piszę się na początku czy na końcu roku szkolnego? pogubiłam się juz w kolejności sporządzania dokumentów
OdpowiedzUsuńJest to jakby ewaluacja WOPFU, więc sporządza się ją najlepiej przy końcu roku szkolnego.
UsuńProszę państwa nie twórzcie nowych skrutów - nie ma nigdzie OEPPP. U nas ocenę efektywności z pomocy PP jako osobny dokument jest dla uczniów z opiniami a dla uczniów z orzeczeniami, taka ocena zawarta jest w cząstkowym WOPFU po I i Ii półroczu.
Usuń