poniedziałek, czerwca 07, 2021

Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych w klasie szkolnej cz. 4 OEPPP

Przygotowując dokumentacje związaną z podsumowaniem roku szkolnego, pomyślałam, że na blogu nie odniosłam się jeszcze do ważnego dokumentu, który powinien sporządzany być  wraz z  Wielospecjalistyczną Oceną Poziomu Funkcjonowania Ucznia. Mowa tu oczywiście o Ocenie Efektywności Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej udzielanej uczniowi.  


Ocena Efektywności Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej

1. Co to jest?

Sporządzenie takiego dokuemntu jest obowiązkiem każdego nauczyciela, wychowawcy, specjalisty, który organizuje pomoc psychologiczno- pedagogiczną w szkole, czy to w przedszkolu. Mówi o tym § 20 ust. 9 rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno- -pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (t.j. Dz. U. z dnia 22 lipca 2020 r., poz. 1280). 

W wymienionym dokumencie możecie znaleźć między innymi taki paragraf:

9. Nauczyciele, wychowawcy grup wychowawczych i specjaliści udzielający pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniowi w formach, o których mowa w § 6 ust. 1 pkt 1–3, ust. 2 pkt 1–7, ust. 3 pkt 1–4 oraz ust. 4 pkt 1, oceniają efektywność udzielonej pomocy i formułują wnioski dotyczące dalszych działań mających na celu poprawę funkcjonowania ucznia.

Jak widzicie, w rozporządzeniu nie uwzględniono konkretnie, jak taki dokument powinien wyglądać. Wiemy natomiast, że powienien zawierać ocenę dotychczasowych działań, sporządzonych celów oraz wnioski/ zalecenia do dalszej pracy z uczniem.


2. Dla kogo?

Dokument ten powinien być sporządzony dla każdego ucznia, który w placówce został objęty pomocą psychologiczno- pedagogiczną. 

Jeśli nie pamiętasz, jakie są to zajęcia, zapraszam o tutaj: Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych w celu przypomnienia :)


3. WOPFU a OEPPP

Ocena efektywności PPP może być uwzględniona w Wielospecjalistycznej Ocenie Poziomu Funkcjonowania Ucznia (oczywiście dla uczniów z orzeczeniem o kształceniu specjalnym). O WOPFu poczytacie tutaj: Wielospecjalistyczna Ocena Poziomu Funkcjonowania Ucznia. W linku znajdziecie rónież przykład takiego dokumentu. 

Oceny efektywności możecie jednak również dokonać w osobnym dokumencie. 

Przykład takiego dokumentu znajdziecie tutaj: Przykład OEPPP (do edycji). Oczywiście może on mieć inną formę. Po prostu lubię tabelki :)


Dzisiaj tak skrótowo :) Jeżeli macie jakieś pytania, zachęcam do kontaktu. Dawajcie znać, jeśli skorzystacie z udostępnionego dokumentu :)

 




3 komentarze:

  1. czy OEPPP piszę się na początku czy na końcu roku szkolnego? pogubiłam się juz w kolejności sporządzania dokumentów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to jakby ewaluacja WOPFU, więc sporządza się ją najlepiej przy końcu roku szkolnego.

      Usuń
    2. Proszę państwa nie twórzcie nowych skrutów - nie ma nigdzie OEPPP. U nas ocenę efektywności z pomocy PP jako osobny dokument jest dla uczniów z opiniami a dla uczniów z orzeczeniami, taka ocena zawarta jest w cząstkowym WOPFU po I i Ii półroczu.

      Usuń

Copyright © bluefingersbywiola , Blogger